Ți-am văzut casa la CNN

Un coleg din Bosnia-Herțegovina îmi spunea că pe la ei prin zonă circula o glumă macabră pe timpul recentului război civil: „ți-am văzut casa la CNN”. Era sinistru să-i spui cuiva asta, pentru că CNN transmitea aproape live reportaje despre bombardamentele de acolo. Să te vezi la televizor însemna că ai fost și tu (sau casa ta, sau ai tăi) victimă a acelor bombardamente.
Personal cred că într-un fel (incomparabil mai blând) principiul se aplică oriunde. Să te vezi la știri e aproape întotdeauna un lucru rău – pentru că, așa cum am subliniat și în altă parte cu date numerice concrete, buletinele de știri preferă violența și necazurile. Insist, buletinele de știri preferă. Nu piața preferă, nu oamenii preferă, ci buletinele de știri preferă – și nici acelea toate. Dovada numerică am citat-o anterior: atunci când există voință, dispare corelația directă dintre violența de la știri/TV și audiența pe care o fac acele știri, sau profitabilitatea lor economică.

Un prieten de pe Facebook, dând share la un reportaj TV despre mine, spunea: uite, s-a realizat... Comentariul lui îmi aduce aminte de gluma prietenului bosniac despre casa la CNN. Pe măsură ce trece timpul, e tot mai ușor să apari la știri. Sau măcar la Local-TV. Sau măcar pe Facebook. Eu nu cred că asta e o realizare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

...cu număr. 73.

Cazul misteriosului teren bihorean de fotbal construit în pantă

Cum aleg revista de specialitate